MetalTop – portal dla branży metalowo-maszynowo-tworzywowej

MetalTop.pl

Portal dla branży metalowo-maszynowo-tworzywowej. Pomiędzy oferującymi swoje usługi oraz produkty, a tymi którzy ich poszukują. Unikalny ze względu na możliwość wyszukiwania po określonych parametrach technicznych np. przesuw wzdłużny, prześwit, nośność stołu, sterowanie 5 osi.
Wyszukiwarka oferuje również dostęp do dostawców materiałów, narzędzi, maszyn i urządzeń.

Poniżej publikujemy wywiad z Januszem Wyderką – Prezesem Zarządu / Dyrektorem Zarządzającym w Metal Top Sp. z o.o.

 

1. Jaka jest historia portalu Metaltop?

Historia MetalTop.pl to ok. 3 lat a tak naprawdę to ok 10 lat. W roku 2014 powstał pierwszy pomysł, aby usprawnić komunikację w branży metalowo- maszynowo- tworzywowej pomiędzy oferującymi swoje usługi oraz produkty, a tymi którzy ich poszukują. Obecnie dostępne narzędzia jak wyszukiwarki internetowe, prasa, imprezy targowe, własne strony internetowe itp. są niezłymi rozwiązaniami, ale mają jedną wadę – nie działają w czasie rzeczywistym i nie możliwe jest komunikowanie się wielkościami parametrycznymi co najwyżej tekstowymi. Branża w której działamy to maszyny, materiały, a więc konkretne wielkości np. przesuw wzdłużny, prześwit, nośność stołu, sterowanie 5 osi i z reguły to są nasze kryteria wyszukiwania – bardzo konkretne.

Kilka lat trwało zbieranie kontaktów, materiałów a także wstępna parametryzacja branży – początkowo maszyn technologicznych, a następnie pozostałych obszarów takich jak: produkty, wsparcie produkcji, utrzymanie ruchu, materiały, komponenty, narzędzia, maszyny i urządzenia. Zbudowanie tak zaawansowanego narzędzia to nie tylko pomysły i dobre chęci – potrzebne były środki finansowe. Dzięki pozyskaniu dofinasowania z PARP – program 1.1.2 Rozwój startupów w Polsce Wschodniej – było możliwe zbudowanie systemu który obecnie już jest dostępny na rynku. Dynamiczne zarządzanie własnymi profilami w dowolnej chwili, aktualizacja informacji, wyszukiwanie z pełnymi technologiami , zbiorowa dystrybucja zapytań , składanie ofert i to wszystko wobec ściśle wyselekcjonowanej cyfrowo grupie docelowej powoduje, że w sposób znaczący firmy korzystające z systemu podnoszą efektywność działów: zakupów, marketingu, kooperacji, technologii, produkcji i itp.

2. Od ilu lat pracuje Pan w biznesie i w jakich branżach?

Doświadczenie zawodowe to ponad 20 lat w branży na stanowiskach kierowniczych: narzędziowni, produkcji, wdrożeń produkcji lotniczej. To tam obserwując niedoskonałości dostępnych narzędzi na rynku, sprowokowały mnie do szukania bardziej efektywnych rozwiązań. Następnie kilka lat ( 4 ) prowadziłem przez siebie zaprojektowany pierwszy portal internetowy www.spino.pl , który dał podwaliny pod MetalTop.pl. Spino.pl to był branżowy katalog z pierwszą próbą podziału rynku na grupy i kategorie. To liczne wnioski, spostrzeżenia użytkowników, poparte własnymi koncepcjami dały podwaliny do zbudowania MetalTop.pl. Spółka Metal Top, której jestem prezesem została założona w grudniu 2020 roku z myślą przede wszystkim o realizacji projektu MetalTop.pl.

3. Jak pańskie doświadczenie zawodowe przekuło się na Metaltop?

 Tak jak wspomniałem poprzednio: niedoskonałości narzędzi istniejących, nieaktualność dostępnych informacji z powodów zwykle niezależnych od użytkowników (trudność i wysoki koszt ich aktualizacji), tracone z powodu braku przedstawienia oferty zlecenia, wynikłe z braku informacji o koniecznej kooperacji i podobne czynniki spowodowały determinację do zbudowania systemu. Do zbudowania tak obszernego systemu niewątpliwie konieczna była znajomość branży: materiałów, narzędzi, maszyn , procesów technologicznych – dzięki ponad 20-sto letniemu doświadczeniu bez większych obaw było możliwe podjęcie wyzwania.

4. Jakie były największe przeszkody przy powstawaniu portalu?

Jak to bywa z nowymi rozwiązaniami – do tych największych można zaliczyć:

  • badanie rynku, wypracowanie finalnej wersji produktu i przełożenie jej na wytyczne do prac programistycznych,
  • dotarcie i zdobycie finansowania do realizacji tak dużego projektu,
  • znalezienie kadry do wykonania tak tytanicznej pracy: w systemie jest ok. 1200 kategorii a w nich po od 20-40 parametrów.

5. W czym portal wyróżnia się pośród podobnych przeglądarek?

MetalTop.pl dzięki licznie zbudowanym funkcjom można śmiało nazwać systemem. To nie tylko katalog z parametrami, ale licznie dostępne narzędzia i funkcje dzięki którym firmy i użytkownicy mogą m.in.:

  • dynamicznie wymieniać informację w czasie rzeczywistym o posiadanej ofercie sprzedażowo-usługowej,
  • podawać takie informacje dostępowe jak: dostępność „od ręki”, okres oczekiwania, minima do realizacji zlecenia, możliwości przerobowe , itp.
  • w dowolnej chwili informować o kolejnym oferowanym asortymencie lub blokować zasoby okresowo niedostępne,
  • tworzyć listy własnych sprawdzonych partnerów,
  • wyszukiwać z wykorzystaniem pełnej technologii, wielooperacyjnie i to z określonymi parametrami,
  • decydować o kryteriach otrzymywanych zapytań: ich ilości jak i jakości,
  • korzystać z systemowej dystrybucji zapytań oraz odpowiadania na zapytania,
  • indeksować się do środowiska Google: nie tylko głównego profilu firmy, ale każdej pozycji ofertowej z osobna.

6. Jakimi kanałami chcecie docierać do firm, które powinny zaistnieć ze swoją ofertą?

Podjęliśmy wielokierunkowe działania promocji oraz reklamy, aby jak najskuteczniej dotrzeć do potencjalnych klientów:

  •  promocja w środowisku Google oraz Facebook,
  • udział w imprezach targowych i sympozjach : w 2023 roku były to już: Targi STOM w Kielcach, ITM Poznań, Carpahian Startup w Jasionce,
  • artykuły w czasopismach branżowych : Mechanik, Forum Narzędziowe „Oberon”, Obróbka Metali, Polski Przemysł. W 2023 zostanie opublikowanych łącznie 16 artykułów,
  • tworzenie krótkich filmików prezentacyjno-instruktażowych na platformie Youtube: obecnie jest ich 6, a w planie mamy nakręcenie jeszcze ok. 10,
  • wizyty i prezentacje bezpośrednio w firmach,
  • cykliczne szkolenia on-line,
  • kontakty telefoniczno-mailowe.

7. Jaki jest koszt zaistnienia ze swoją wizytówka w portalu?

Rejestracja oraz posiadanie planu Podstawowego jest bezpłatne. W tym planie jest do dyspozycji pięć pozycji jakie można wykorzystać w formie oferty firmy lub do wyszukiwania pełno technologicznego. Jest to czysto techniczny plan konta: brak tu możliwości wstawienia np.: logo, grafik, kilku grup ofertowych, a przede wszystkim brak indeksacji do środowiska Google.

Pozostałe plany kont są kontami abonamentowymi, które posiadają cechy, o których mowa powyżej oraz wiele innych, różnią się także pojemnościami.

Zapraszamy do korzystania i zaistnienia w systemie – dla każdego tworzymy dedykowane oferty.

 

MetalTop – portal dla branży metalowo-maszynowo-tworzywowej

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Przewiń na górę